gräddig middag

började stenhårt med att laga carbonara till middag..... tänkte mig den "vanliga" carbonaran som är helt underbart enkel, och god..... man skär bacon i små bitar (eller klipper som jag gör) knapersteker det, kokar pasta samtidigt o rör ihop "allt" pepprar som tusan o rör ner x antal ägg-gulor i blandningen...sååå enkelt o salt o gott

men nu när jag är det bloggfreak som jag ju är, o jag hamnar aldrig på de "bra" bloggarna utan jag hamnar liksom ute i periferin tycker jag nog, så blev det istället den här carbonaran , dvs Pernilla Wahlgrens son Benjamins "favoritmat" hahah!

dubbelt, eller varför inte tredubbelt? så många ingredienser o ett jädra bök att göra till skillnad från min gamla vanliga variant...men jag kan ju inte neka till att dottern tyckte mycket bättre om den sistnämnda varianten....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: