hjärtinfarkter vid dataanvändande?

fick en bra idé om vad jag kunde skriva om.... krånglande datorer och uppkopplingar OCH hjärtinfarkter.... sitter o letar på nätet och inser med ens att jag inte direkt är nytänkande haha!  kopplingen hjärtinfarkt och stress är ju hur klar som helst, den är ju så klar att den är helt given och jag tänker ju inte överösa er med länkar o texter om något så självklart som just den....

men om man tar det ett steg längre, finns det nån forskning kring just DEN kopplingen, vårt nya "gift" datorn? blir inte alla vi stressade av att det aldrig blir som man tänkt? jag har försökt, och försökt och återigen försökt lära mig Photpshop tex.. förstår absolut ingenting av det programmet, jag sitter ju med en gammal version iofs, men det brukar ju inte bli enklare med uppdateringarna direkt, så det i sig ska ju inte göra nån skillnad.... jag sitter ju med en svensk version tom, kan inte skylla på språkförbistringar heller utan jag kan bara inte lära mig... och jag blir enormt stressad av det....

hittar den här bloggen, Jinges webb och fotoblogg där han tar upp lite av vad som kan stressa en datoranvändare... där kommenterar han en artikel  
"Och så läste jag i tidningen att bloggare riskerar att få hjärtinfarkt, ja en sak är då säker, orsaken är inte bloggen utan Bill Gates och hans gelikar..."
där kan vi väl hålla med lite granna ivf, Microsoft är inte alltid så jädra lättarbetat, eller färdigtänkt innan de släpper sina produkter?

nå ja, får väl avsluta det här en gång så välgenomtänkta inlägget med de här länkarna....

Överdrivet bloggande kan leda till stress , en artikel från april i Svd, lite sent att reagera på den nu kanske men till min ursäkt får jag väl säga att jag faktiskt inte bloggade då ;-)
"- Det finns fall även i Sverige med patienter som drabbats av akut hjärtinfarkt och de enda orsakerna som står att finna är stress och överbelastning. " Kerstin Jeding

För lite sömn kan ge hjärtinfarkt , en annan artikel från Svd, november, aha, så för lite sömn kan ge en hel massa problem? (o det här lägger jag inte ut för att jag är en frenetiskt bloggande nattuggla utan bara för att jag kände för att göra det, ingen fara alltså Myh)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: