Tv-tips!



Nu hittade jag en bra tv-serie igen, åter med min favorit Fredrik Lindström.

-Vad är en människa?

Avsnittet som har varit ikväll handlade om förnuft och känsla, psykiatern Åsa Nilsonne,med egen blogg, som för övrigt verkar vara en väldigt mänsklig  psykiater, ivf utifrån mina egna erfarenheter..... fast nu måste jag ju backa igen, jag har bara träffat EN helstram och tämligen knäppig psykiater, men ändå, det är ivf trevligt att höra deras diskussion och just igenkänningsfaktorn är en extra bonus! (Exemplet som står på sidan är ju ganska enkelt, VEM vill äta grädde vispad av en toalettborste? Även om man vet att den ju faktiskt var alldeles ny och oanvänd.... Känslan kliver ju in och tar över det förnuft som talar för att det inte är nån fara, äckligt är det hursomhelst!)

Serien startade den 23 december, sänds tisdagar 21 och repris natten mot fredagar klockan 24,fredagar kl 21 och natten mot måndagar kl 24 i Kunskapskanalen.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: