Sugen på att arbeta som volontär?

ramlar över en massa intressanta och läsvärda ställen på internet i natt märker jag, har ju själv funderat på att försöka göra nån nytta i livet, många år hemma som sjukskriven har ju en tendens att krossa ens egna förhoppningar om att man nånsin kommer att kunna vara samhället till nytta och de första riktiga tankarna på att förverkliga mina drömmar har väl satt fart ordentligt nu sen flytten "hem" i somras...

tidigare har saker från min oförmåga att köra bil, akut diskbråck och ett boende 4 mil från staden varit allt utom den bästa startpunkten för ett nytt liv kanske? hann aldrig komma till skott när jag väl flyttade in till stan igen, återigen en spökande hälsa som förstörde allt och sen, ja då valde jag en flytt rätt ut i "spenaten" minsann... inga år jag vill ha ogjorda, inte alls, men med förnyat körförbud satt jag ju där jag satt liksom...

MEN NU, nu rackarns ska det bära iväg o det på riktigt har jag tänkt mig! hittade en väldigt intressant sida där man kan söka olika volontärjobb, verkligen något som skulle kunna ge mig en hel massa livsgnista tillbaka och vara till stor hjälp under min resa tillbaka till "verkligheten"....

klicka er in på Volontärbyrån och läs mer, genom enkla klick kommer ni er vidare till sidan där man kan leta efter olika sätt man kan hjälpa till på, själv bor jag ju i en tämligen stor kommun, Umeå, vilket har öppnat många nya dörrar för mig!
ska dock inte börja söka just nu, klockan har passerat 3 och i morgon väntar en affärssväng och en biltur hem till byn, vi ska nämligen fira in det nya året uppe i Lappland, men känner jag mig själv rätt lär jag belasta särbons bärbara dator tämligen mycket däruppe så det blir nog rena intresseanmälningar som kommer att fyllas i då, nånstans känner jag att det är dags nu, även om det ska påbörjas arbetsträning och allt, så måste jag ju hitta nåt att brinna för också, jobbet är inte att förakta för det har jag längtat tillbaka till hur länge som helst, men sen, den där xtra gnistan som jag sökt kanske jag kan återfinna i att hjälpa till där människor behövs?

håller tummarna för att nån annan än mig hakar på det här, samhället är inte alls det där perfekta "folkhemmet" längre, snarare långt ifrån, och om det är volontärer som behövs så ja, jag är PÅ till hundra procent!

men go natt för nu, banne mig!
1 Tina:

skriven

Jag hittade massor av intressanta uppdrag..tack för tipset, en sida jag aldrig tittat på förut..!

Vad har du för planer nu för framtiden..? Kan du inte starta en webshop o jobba hemifrån..?Kram Tina

2 virpi:

skriven

Åh,nu blev jag oxo inspirerad.

Önskar att jag hade mer tid bara.

Men det kommer så småningom...

då skall jag bannemej hjälpa världen.

Gott nytt år till dig med!

Hörs nästa år!

//Virpi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: