slaskigt väder

ute är det grått o slaskigt, hoppas att kylan kan komma åter så inte snön försvinner för då blir det ju så där mörkt o trist igen, ska lägga på en rem - tanken är ju den att jag snabbt som tusan ska till stan, sätta in slanten och åka hem på samma biljett nämligen...  är ingen som går o drar i onödan i affärer, inte om jag inte har nån babbelfia med mig! det kan ju helt klart vara kul med lite tittar men återigen, ensammen blir det bara korkat..

skrämde iväg fina katten nu igen, den som alltid ligger o jäser på min stol ute på balkongen, ska INTE börja mata nån katt den här omgången för då har man snabbt många katter här hemma, lite orolig för lila hamstern om nån kom in, buren är mer eller mindre antik med lite trasiga saker här o var, är nog ingen svår sak för en nyfiken kisse att öppna upp o då blir det ju "kattastrof"!  vår hamster har nämligen noll koll på att andra djur skulle kunna vara farliga, hon är bara så nyfiken och tittar gärna fram även om det är skälliga vovvar eller annat :-)

dagens måste är att köpa bomull till Bitchen, hamstern alltså, o skura buren som en tokig! att återigen vakna med påsar under ögonen stora nog att ställa dagens första Pepsi-glas på gör inga underverk med utseendet direkt ;-)

adios för nu!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: