Presenter till pojkvännen?

OM jag sket guld och inte visste vad jag skulle göra av det, i stil med att det var stopp i toaletten eller något liknande, så skulle jag INTE köpa handsydda vildsvinshandskar, de finaste handskarna som över huvud taget går att köpa i Sverige och en kamelfärgad kashmirhalsduk från världens ledande experter av kashmirprodukter. huvva..... (japp, har retat mig på de gamla vanliga bloggarna, den där lilla blondinen från huvudstaden alltså... fast jag läste det från den sk norrländska delen av dem två......  "hajpojken"

njet, o aldrig, för nu är det ju såhär att min karl bara är 36 år, han klär definitivt INTE i "kamelfärgade" (?) halsdukar och vad han nu skulle göra med gris-vantar har jag inte en aning om heller...

men om jag hade stålar så vet jag vad han skulle få, håll i hatten för här kommer de riktiga presenterna en redig karl vill ha, ivf min gubbe ;-)

först börjar vi med en bekväm traktor, väck med de gamla asen och in med en lite fräschare modell, och kom ihåg, det är jag som får bestämma och visst kan det bli lite fel, men herregud, det är ju tanken som räknas, eller hur?


hmmm, sitter o tittar och får väl erkänna att jag inte fattar något av texten, men ni får hålla med om att de är ganska häftiga, alltså skulle jag nog börja med ett presentkort hos Massey-Ferguson , helt fritt val och huvudsaken är väl att det är sådär härliga svulstiga däck känner jag hehe!



vet ju att stora fräsen ÄNTLIGEN blivit utflyttad från verkstan, nu behövs alltså en ny, kanske storleken mindre än den gamla, cirkus 6 ton...., så då får det väl bli en sån...fast återigen, kan inte bestämma mig för EN modell utan får lämna det lite öppet för särbo att välja  (jag kan ju enkelt "bestämma" hans köpesumma genom att gå in o reglera mitt laktos-
intagande kanske?)


men sen är det väl mestadels en hel massa smått o gott han vill ha, givna sidor för fixare som honom är ju Jula, Swedol,
Rinab och Söderström/Autoexperten (ivf om jag går in o kollar hans hemsida) funderar på om man inte skulle lagt till en önskning om ett nytt hus också när man ändå var igång?.....

nå ja, det är väl tur att alla människor inte är likadana antar jag, är själv enbart tacksam över att mitt särbo inte stolpar omkring klädd i "kamelfärgade" (?)  plagg..... (om man går in o kollar WIkipedia så ska ju kamelers färg variera mellan mellan sandgrå och mörkbrun förresten....kan alltså skilja ganska mycket, bara att hoppas på att ev producenter har det i åtanke så inte ena strumpan blir sandgrå o andra mörkbrun...)


nä, nu sticker jag till fjälls, hoppas ni får ett gott nytt år ni som stannar i stan, jag ska försöka suga i mig luft o vidder, om det inte slutar som senast när vi banne mig sov bort hela tiden... och sen syns vi nästa år (fast det finns ju som sagt var en uppkoppling därborta med, men.....den är kass....
1 gladulle:

skriven

Ha det så skönt och andas massor av fjäll luft så blir du pigg:)



Gott Nytt År

2 Thalina:

skriven

Det var roligt att läsa du formulerar dig så bra jag fick mig några skratt.Ironi och sjuk humor älskar jag.Ha det så gott i fjällen och ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig.Kram THALINA

3 Barnens Hjältar:

skriven

Underbar humor, du skriver fantastiskt underhållande :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: