Fikadag!


fotograf är särbon, stugan/kojan kallas "Lappsjukan" och är väldigt liten.... skotern är väl ungefär så
som våra fordon brukar se ut, men vad då, huvudsaken är väl att man tar sig fram och det gör man
verkligen med gamm-Lynxen ;-)


dagen har gått fort undan, lite så det blir när man sover för länge märker jag......  har hunnit bort till vännerna med alla fina hantverk, Harrens Hemslöjd , smaskade i oss hembakat tjuvfika från sonens kalas på måndag, bubbel o babbel och sen tog vi svängen om svärmora o kollade in hennes dagsform efter gårdagens operation, givetvis lite mer fika så dagens diet har bestått av fika, enbart fika och nu ids jag inte ens fundera på kvällsmat...

i morgon bär det som sagt var av hemåt igen, jag o svärmor tar bussen hem till stan, ska hämta upp lite snus till svärfar och kanske hålla svärmor sällskap på Iva, lite tungarbetat att sitta där ensam när han inte pratar "tillbaka".... känns mest som att man tjatar om samma saker och då är det alltid skönt att ha nån att bolla diskussionen med, sällskapet blir ju långt ifrån mindre värt bara för att vi är kommer 2 stycken och hälsar på, snarare tvärtom misstänker jag...

sen ska jag hämta upp moderns bil, är mycket bekvämare att ta sig i stan när man slipper passa busstider och sen kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop, svärmor och jag, o komma på något gott o smaskigt till svärfar, operation locka fram aptiten igen är härmed uppstartad!

men nu ska särbon få igen sin dator, jag är ju gäst här och han måste in och göra veckans beställningar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: